tisdag 30 januari 2018

Länspump med nivåvakt

Länspump med nivåvakt

Se urval av Nivåbrytare! Se vårt urval av inhalatorer här. Köp klockverktyg på Conrad. Leverans till din dörr på 48timmar! Vi har stort urval av takfläktar.


Whale Supersub länspump är perfekt för trånga ytor på båten. Den kan monteras i flera olika vinklar vilket gör att den är lätt att både installera och underhålla. Pumpen har en låg strömförbrukning, är helautomatisk och har en inbyggd nivåvakt. Elektriska och manuella länspumpar. Länspump med nivåvakt.


Flotec Compac 20 dränkbar länspump med backventil och inbyggd nivåvakt (flottör), som kan sättas i både automatiskt eller manuellt läge. I automatiskt läge går pumpen igång när vattennivån når cirka 1mm och slår ifrån vid mm. Dränkbar länspump med inbyggt nivåreglage Tömning av pumpgropar, källare, grunder m. Robust dränkbar länspump med inbyggt nivåreglage med två driftlägen. En länspump med nivåvakt ger dig ett tillförlitligt pumpsystem. Det finns även kompakta och flexibla länspumpar som kan monteras i olika vinklar.


Länspump med nivåvakt

Detta gör dem lätta att installera och underhålla i trånga utrymmen på båten. Här finns även länspump handdriven. Mycket användarvänlig länspump med automatisk pumpfunktion, som aktiverar pumpen när vattnet stiger över nivåbrytaren.


Detta gör att pumpen kan pumpa ut överflödigt kölvatten även när båten är obemannad. Pumpen är också utrustad med en testknapp för kontroll av nivåbrytare och pumphus. Tillverkad av slagkraftig ABS-plast. Automatisk och utan separrat nivågivare. För slang 19mm, 31.


Små elektriska länspumpar kompletteras ofta med en nivåvakt för att kunna slå till automatiskt när slagvattnet stiger över en viss nivå. De flesta elektriska länspumpar tål inte att köras torra en längre tid. Nu har jag tröttnat på att ösa båten så i helgen gick jag och köpte min en länspump med inbyggd nivåvakt på Biltema tillsammans med strömbrytare (3-stegs). Provade koppla in den igår men det gick sådär.


Jag fick igång pumpen (manuellt) men inte automatiskt så jag behöver lite råd om inkopplingen. Delbetala i upp till månader. Köp Nivåbrytare hos Conrad.


Länspump med nivåvakt

Inbyggd elektronisk nivåvakt utan rörliga delar gör pumpen helt automatisk. Genom skruvlockskonstruktionen kan man lätt montera ned och plocka isär den för rengöring. Strömförbrukningen på pumpen är mycket låg. Material av Polypropylen, ABS, Acetal, rostfritt stål och membranen är av nitrile. Supersub 6Smart är en helautomatisk länspump med nivåvakt och backventil.


Pumpen länsar båten nästan helt tort och lämnar en vattennivå kvar på ner till 9mm. Det roterbara utloppet underlättar för installationer i trånga utrymmen som under motorn och i kölsvin. Nivåvakt till länspump , inkoppling? Jag har en länspump med en strömbrytare som jag vill koppla in en nivåvakt till. Jag hade den inkopplad innan men har glömt hur det var kopplat?


Länspump med nivåvakt

Jag vill kunna starta pumpen manuellt samt att den skall starta av nivåvakten även om den är avstängd så att säga. Behöver jag ha två typ plus till. V med antingen inbyggd elektronisk nivåvakt eller separat sådan. Jag har behov under grunden där vatten tränger in underifrån i sprickor som behöver pumpas bort. Pga fukten under är nästan alla golvbjälkar och all blindbotten utbytt och jag vill hålla så torrt som möjligt.


Liknande pumpar har en nivåvakt som fungerar så att den kör pumpen någon sekund med ett visst antal minuter emellan. Går pumpen torr, så stannar den direkt men om det finns vatten så fortsätter den gå tills vattnet är tömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Energiarmband test

Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom skönhet och hälsa. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Se...