måndag 22 januari 2018

Låg kroppstemperatur 35

Låg kroppstemperatur kan vara farligt om den hamnar under grader. Symtomen med utmattning och frossa tyder på att det är något som inte stämmer i din kropp. Det kan bero på olika orsaker, en vanlig orsak är hypotermi. Det kan uppstå på olika sätt, till exempel om man blir exponerad av kyla eller av undernäring.


När kroppstemperaturen sjunker under grader kallas det hypotermi. Det betyder nedkylning och kan vara mycket allvarligt. Så reagerar kroppen på nedkylning. När du blir väldigt kall försöker kroppen först att bevara kroppsvärmen på olika sätt: Blodkärlen i huden dras ihop.


Kroppstemperaturen är olika hos olika personer. Din ålder, hur du mår och vilken tid det är på dygnet kan påverka vilken kroppstemperatur du har. Jag har låg kroppstemperatur, ,0-3som högst.


Låg kroppstemperatur 35

Men symtomen vid underfunktion av sköldkörteln stämmer inte på mig! Det enda som stämmer är låg kroppstemp. Om du däremot ligger på och över 3är du så kallad subfebril och det är fortfarande ett ”aktivt symtom”. När din kroppstemperatur återgått till under dessa siffror i mer än timmar anses du inte vara smittsam. Om jag tolkar din text rätt hamnar du fortfarande på toppar över 3så då skulle du anses vara sjuk fortfarande.


Märk väl att en temperatur på och något, inte är normalt – även om det står så på vissa nya termometrars bipacksedlar. Att ha en låg temperatur beror mer på externa faktorer än något annat. Det kan dock förekomma en plötslig minskning av temperaturen. Detta kallas hypotermi. Hypotermi uppstår då temperaturen går under grader.


Man bör därför inte oroa sig om ens temperatur är grader. Orolig för sonens låga kroppstemperatur. Från det att han var år har han haft låg kroppstemperatur både i vanliga fall och när han är sjuk. Vid års ålder började han att äta bara kött, ägg och broccoli.


Jag låg runt 38- ,länge men nu under kvällen har det vänt och blivit till 3istället. Min normaltemp är typ 32-3så nu ligger jag över normal. Har upplevt en del hjärtklappning under dagen också men inget som jag känt varit oroväckande.


Låg kroppstemperatur 35

Min mamma är här och har koll på mig. Min temp står på ,är de normalt ? Orsaker till nedsatt kroppstemperatur hos en vuxen kan vara olika och inte alltid relaterade till banal hypotermi eller överarbete. Det kan vara måttligt - med en kroppstemperatur av 32- ° C och en tung en - med 35-3° C. Dödlig eller kritisk låg kroppstemperatur - mindre än ° C, och detta är en djup grad av hypotermi. Vid mild nedkylning har man en kroppstemperatur på 32– °C, förhöjd puls, blodtryck samt andningsfrekvens och huden är kall.


Ibland är personen förvirrad. Medelsvår nedkylning, 28–°C, leder till sjunkande puls och blodtryck, blek hud och lägre andningsfrekvens, för energidepåerna börjat ta slut. Referenser Lindblom H. Länk Kempainen RR, Brunette DD. The Evaluation and Management of Accidental Hypothermia.


Låg kroppstemperatur 35

Utom när jag är gravid då går den upp till 38. Så när jag har 3grader i kroppen har jag feber! Det är ungefär som när en vanlig-tempad människa har graders feber.


Hos alla människor varierar kroppstemperaturen över dygnet. Låg puls och ibland lågt blodtryck. Svårigheter att få barn eller missfall.


Förstoppningar och andra problem med mag-tarmkanalen. Torr hud och dåligt, krispigt hår. Sämre njurfunktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Energiarmband test

Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom skönhet och hälsa. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Se...